Rozšířené

MAPA

Popis aktivity

Mapa trasy z Rokytnice v Orlických horách do Hradce Králové 105 km

Do Rokytnice v Orlických horách se dopravíme vlakem. Trasu si lze ulehčit s využitím vlaku i na zpáteční cestě. Vede přes města, kde zastavuje železnice. Prvních 50 km je zábavnějších (sjezdy, výjezdy, hřebenovka), než zbylých 50 km do cíle (po rovině). Stejně tak se na trasu dá napojit v průběhu trasy a dojet ji do Hradce. Pokud byste chtěli zvolit pouze část trasy a využít železnice, v části trasy HK - Rychnov nad Kněžnou nehraje tolik směr trasy.

Doporučujeme: mtb

Záchytné body: pevnost Hanička, Velká Deštná, Luisino údolí, Lukavice, Rychnov nad Kněžnou, zámek Kostelec nad Orlicí, zámek Častolovice, Týniště nad Orlicí, Třebechovice, Krňovice, Běleč nad Orlicí, Hradec Králové

Lákadla: pevnost Hanička s tanky, Orlické hory, 20 kilometrový zábavný sjezd (asfalt i technicky náročnější šotolina), krásné lesy, cesta po hřebeni s krásnými výhledy**, krásná šotolinová cesta podél potoka uprostřed lesů, zámek Kostelec nad Orlicí, zámek Častolovice, zámecká obora v Častolovicích

Popis trasy:

Cesta začíná zahřívacím desetikilometrovým stoupáním. Odměnou je pak nekonečný sjezd až do údolí. Z vlakové stanice se vydáme do městečka dál ve směru příjezdu vlaku. Rovně projedeme dědinou a po 3,5 km za autobusovou zastávkou „Pod zatáčkami“ odbočíme z hlavní silnici na vedlejší, která nás dovede až k pevnosti Hanička. Zde se napojíme na turistickou červenou a budeme se jí držet přibližně 14 km až na rozcestí Pod Jelenkou – sedlo (poslední pod Velkou Deštnou). Zde odbočíme doprava na turistickou modrou. Po té pokračujeme na Luisino údolí. Zde se chytneme turistické zelené a držíme se jí přibližně 17 km až za vesnici Lukavice. Na rozcestí Na divinkách narazíme na modrou. Té se odtud budeme směrem k Rychnovu nad Kněžnou držet. Následujeme jí až do Kostelce nad Orlicí –město, železniční stanice. V Rychnově je potřeba ostřížích očí, jelikož modré turistické značky jsou snadno přehlédnutelné. V Kostelci lze nasednout na vlak a do HK pokračovat vlakem. Ale stejně tak můžeme od teď pokračovat po turistické zelené až do Třebechovic. V Třebechovicích na náměstí přejdeme na turistickou červenou. Té se držíme až do Hradce. Cestou se můžeme odměnit v Bělči nad Orlicí u Hušků, kde výborně vaří.