Rozšířené

NE non stop

MAPA

Popis aktivity

Černá hora v Jánských lázních je nejvyšší hora východních Krkonoš. Je tu krásně a oproti kupříkladu Špindlerově mlýnu větší klid. Její vrchol se nachází v nadmořské výšce 1299 m.n.m. Hora je zalesněna, na svazích se místy nacházejí louky kolem horských budov. Kousek od vrcholu se nachází Černohorské rašeliniště. Přímo na vrcholu hory byl v roce 1977 vybudován televizní vysílač o výšce 78 m. Naše trasa vád provede kolem hory se zastávkou na vyhlídce Černá hora.

Jedu autobusem

Autobusem dojeďte přímo do Jánských Lázní. Vlaky sem nejezdí.

Jedu autem

Ideální je nechat auto na centrálním parkovišti v Jánských Lázních. Sazba je 60 Kč den.

Trasa

Od parkoviště se vydáme po turistické modré na kolem Zdradlových bud a Luční svážnice na rozcestí Pod Kolínskou boudou. Zde odbočíme na turistickou červenou, která nás kolem studánky přátelství dovede na rozcestí Václavák. Odsud se vydáme na stezku NS Černohorské rašeliniště. Cestou se můžeme zastavit na rozhledně a budeme procházet kolem Hubertovy vyhlídky.,

Stezka se napojí na 1. Krkonošskou cyklo NS. Vydáme se po ní doprava. Dorazíme na rozcestí nad Pardubickými boudami odkud se vydáme po modré na Černou boudu. Zde si můžeme zajít kousek na rozhlednu na Černé hoře a do kiosku u Staré lanovky.

K rozcestí Černá bouda se však vrátíme, jelikož od ní budeme pokračovat po turistické červené dolů z kopce až do Jánských lázní. V momentě, kdy budeme prvně míjet lanovku, bude naše červené značení odbočovat doleva, ale my setrváme v cestě rovně. Napojíme se tak na turistickou modrou, jež nás dovede zpět k parkovišti.