Rozšířené
Na kole skrz hradecké městské lesy

Vstupné: - Dnes otevřeno: non stop V provozu: celosezónní
NE non stop

MAPA

Popis aktivity

Hradecké městské lesy jsou oblíbeným místem nejen rekreačních, ale i aktivních sportovců. Na své si přijdou nejen cyklisti, ale třeba i inline bruslaři. Tato trasa se hodí třeba na odpolední či večerní výjižďku po práci či po škole.

Startujeme od Malšovického fotbalového stadionu, kde se napojíme na červenou turistickou. Té se držíme cca 5,6 km k rozcestí U Svinar. Pokud by už na začátku nebyly síly, můžeme je doplnit výbornou točenou zmrzlinou u restauračního zařízení Na Hrázce. Na rozcestí U Svinar změníme turistické značení na žluté (odbočíme doprava). Rovná cesta nás dovede k malebnému rybníku Výskyt.

Od něj pokračujeme Pohádkovou stezkou stále po žluté na rozcestí Černá stráň. Tam přesedláme na turistickou modrou směrem na Bažantnici - hájovnu. Cestou se můžeme občerstvit na Mazurových chalupách. Od rozcestí Bažantnice – hájovna se vydáme opět po turistické žluté (směr Hoděšovice - rozcestí). Té se budeme držet až k rybníku Cikán pod Novým Hradcem Králové. Po cestě nás potká krásná slunná louka pod Hoděšovicemi, příjemný dlouhý sjezd po asfaltové silnici, možnost občerstvení na Kolibě, šotolinová cesta vedoucí krásnými lesy i užší stezka nad rybníkem Biřička.

Před rybníkem Biřička (kde je také možnost občerstvení) odbočíme doleva, stále po žluté. U následujícího rybníka jménem Cikán směřuje žlutá doprava. Ale my budeme v našem směru pokračovat stále rovně. Po šotolinové cestě dorazíme k rybníku Datlík, u nějž odbočíme doprava. Vyjedeme na asfaltové silnici vedoucí z NHK do Roudničky. Zde odbočením doleva dorazíme ke golfovému hřišti, kde se odbočením doprava objevíme na turistické červené. Ta nás dovede opět do města.

Záchytnými body této trasy jsou: Fotbalový stadion – Stříbrný rybník – rybník Výskyt – Mazurovy chalupy – Hoděšovice – Koliba – Biřička – Datlík – Golfové hřiště – Podzámčí.

Celá trasa na mapě je zaznamenaná zde.

Ceník

O cenách se informujte na oficiálních stránkách.