Rozšířené

MAPA

Popis aktivity

Mapa trasy okolo Hradce Hradeckými městskými lesy 30,1 km

Doporučujeme: mtb či trekové kolo

Možnost občerstvení: rozhledna Milíř, Koliba, Hoděšovice – Běleč – Stříbrný rybník

Záchytné body: Fakultní nemocnice – Roudnička – rozhledna Milíř – Koliba – Hoděšovice – konec Hradečnice – Běleč – Stříbrný rybník – fotbalový stadion

Lákadla: rozhledna Milíř, Minipivovar v Bělči, možnost koupání, krásné Hradecké lesy

Popis cesty: Trasa začíná u Fakultní nemocnice HK po červené turistické, které se budeme držet až na Kolibu. Od nemocnice vyrazíme po proudu řeky Labe po cyklostezce. Mimo ruch města dojeme do Třebše, kde budeme muset překonat silnici vedoucí na Vysokou n. Labem. Po nepříjemných 50 m po silnici uhneme do mírného stoupání na vedlejší, kde už vede dlážděná cyklostezka až do Roudničky. Cestou mineme golfové hřiště a rybník s rákosím. Roudničkou projedeme rovně do lesa, kde nás čeká lehké stoupání. Budeme projíždět kolem rozhledny Milíř, odkud je krásný výhled do okolí. Od Milíře následuje zábavný sjezd po lesní cestě k majestátní hájovně u Vysoké nad Labem. Neustále se držíme po červené turistické. Od hájovny vede starší asfaltová cesta, ze které však po několika kilometrech sjedeme na širokou lesní cestu s velice krásným okolním lesním porostem. U Koliby budeme muset překonat frekventovanou silnici, abychom dál pokračovali po asfaltové vedlejší silnici. Od Koliby pokračujeme po žluté turistické (směrem Hoděšovice - bus) až k Bažantnici za loukou pod Hoděšovicemi. V Hoděšovicích u autobusové zastávky odbočíme doleva do vesnice a po novém asfaltu sjedeme dolů k loukám. Pod kopcem na rozdvojení zvolíme pravou šotolinovou cestu, která vede k Bažantnici - hájovně. Zde se vydáme k dalšímu rozcestníku po modré turistické (směr Hradečnice - Bělečko). Po zdolání kopce vyjedeme na konec Hradečnice (asfaltové lesní cesty), tu pouze přejedeme a zde na ukazateli, zvolíme zelené turistické značení, kterého se budeme držet až do Belče nad Orlicí. V Bělči se nachází domácí pivovar, kde je možné občerstvení všeho druhu. V Bělči také přejdeme na červenou turistickou (směr Stříbrný rybník), která nás dovede až do k fotbalovému stadionu v Hradce Králové. Vyrazíme kousek po silnici, kde před písníkem „Laguna“ odbočíme na polní cestu vedoucí do lesa. V písníku je možné se smočit v čisté vodě. Po polní a dále šotolinové cestě dorazíme k asfaltové lesní cestě, po které pokračujeme až do Malšovic, odkud už po cyklostezkách dorazíme k fotbalovému hřišti.