Rozšířené

NE non stop

MAPA

Popis aktivity

Sněžka je naše nejvyšší hora s nadmořskou výškou 1602 m.n.m. Najdeme jí v Krkonoších. Její vrchol leží na hranici s našimi polskými sousedy. Cestu lemují dechberoucí výhledy, kdy si člověk říká, jak krásná ta naše matička země je. Na Sněžku vede též lanovka, jež prošla v roce 2012 rekonstrukcí. Nahoře na vrcholu je Nová Česká poštovna (s bufetem uvnitř), kaple sv. Vavřince a Polská kulatá bouda.

Jedu autem

Nejideálnější je zaparkovat auto v Peci pod Sněžkou 750 m.n.m. na placeném parkovišti P3 u Kapličky - přímo u začátku trasy (1 hod. 25 Kč, 1 den 125 Kč). Přímo u parkoviště se nachází i Relax park s bobovou dráhou a dalšími atrakcemi pro celou rodinu.

Jedu autobusem / vlakem

Ideální je dojet do Pece pod Sněžkou. Na místo jezdí vlaky i autobusy.

Trasa A (15,2 km, mapa)

Z parkoviště se vydáme po asfaltové cestě podél řeky Úpy po turistické modré přímo na Sněžku. Trasa vede přes Obří důl, štolu Kovárnu, Rudného vodopády. Cesta je z poloviny vedená po asfaltové cestě, která později přejde v šotolinu, kamenitou cestu a stezičky. Tato cesta je o něco lehčí variantou výstupu, než naše trasa B.

Trasa B (17,2 km, mapa)

Z parkoviště se vydáme podél řeky Úpy po asfaltové cestě. Za dolní stanici lanovky se napojíme na turistickou žlutou, která se na rozcestí pod Větrníkem napojí na turistickou zelenou. Ta vede ostře do kopce a dovede nás až na Růžohorky, kde ostré stoupání končí a nabírání nadmořské výšky není tak příkré. Odsud pokračujeme dále po žluté přes Růžovou horu až na Sněžku. Od Růžové hory pokračuje cesta pod lanovkou.

Trasa z vrcholu zpět:

Velmi pěkná cesta nazpět do Pece je, když se vydáme obejít Studniční horu. Ze Sněžky se vydáme po turistické červené k Obřímu sedlu, kde si značení naší cesty přebírá modrá. Jdeme po NS Krkonošská tundra – cesta vede po dřevěných lávkách. Jdeme kolem Úpského rašeliniště a pramene řeky Úpy. Dojdeme na Luční boudu, kde je opravdu krásný výhled na Sněžku. Z Luční boudy (možnost občerstvení i přespání) se vydáme po červené na Výrovku. Budeme procházet kolem památníku Obětem hor a vyhlídky nad Výrovkou. Z Výrovky odbočíme na zelenou směrem na Richterovy boudy, ze kterých se vydáme po červené přes Modrý důl zpátky do Pece k parkovišti.

Chci jet lanovkou:

Z parkoviště vyrazíme též po modré turistické podél řeky Úpy směrem do kopce, kde po pár seti metrech narazíme na dolní stanici lanovky. Ceník naleznete níže.

Mám dítě v kočárku

I kočárkem můžete vyjet na nejvyšší horu Čech. Na Sněžku vás dopraví lanovka za poplatek 50 Kč.

Tip: V srpnu je opravdu velký zážitek vyrazit na Sněžku přes noc na svítání. Nejideálnější trasa (vzhledem k terénu) je od z Horní Malé Úpy z Pomezních bud po žluté na Jelenku a modré na samotnou Sněžku. Je potřeba si spočítat, v kolik je potřeba vyrážet, aby člověk dorazil na vrchol ještě před kuropěním. Tato cesta zabere 3 hodiny. Je fajn si s sebou nahoru vzít suché tričko na převlečení. Přece jen, nahoře bude ještě chladněji a v suchu si to člověk užije radostněji.

Ceník

Dospělý Dítě (5 - 10 let) Junior (do 15 let) Dítě (do 5 let)