Rozšířené

NE non stop

MAPA

Popis aktivity

Poměrně fyzicky náročná trasa dlouhá přibližně 44km.

Trasa začíná u Fakultní nemocnice HK po červené turistické, které se budeme držet až na Kolibu. Od nemocnice vyrazíme po proudu řeky Labe po cyklostezce. Mimo ruch města dojedeme do Třebše, kde budeme muset překonat silnici vedoucí na Vysokou n. Labem. Po nepříjemných 50 m po silnici uhneme do mírného stoupání na vedlejší, kde už vede dlážděná cyklostezka až do Roudničky.

Cestou mineme golfové hřiště a rybník s rákosím. Roudničkou projedeme rovně do lesa, kde nás čeká lehké stoupání. Budeme projíždět kolem rozhledny Milíř, odkud je krásný výhled do okolí. Od Milíře následuje zábavný sjezd po lesní cestě, která přejde do krátké stezičky mezi kořeny vedoucí k majestátní hájovně u Vysoké nad Labem. U hájovny z červené turistické odbočíme na modrou, která nás dovede k rybníku Biřička.

Stezka vede přes kořeny a je docela zábavná. Před Biřičkou uhneme doprava na šotolinovou cestu (odbočíme z turistického značení), ze které je možné odbočit na pěkný trail po břehu rybníka. Za rybníkem se napojíme na stezku - trail, která nás tunelem protáhne k cestě k rybníčku Cesta myslivců. Kousek od rybníčku se napojíme na turistickou zelenou až k rozcestníku Křivé lípy, kde ze zelené odbočíme doleva na turistickou žlutou.

Až bude tato turistická žlutá po tomto rozcestníku odbočovat kolmo doleva, my setrváme v cestě rovně. Dojedeme na turistickou modrou, jež nás dovede k rozcestníku Černá stráň. Tam odbočíme na žlutou turistickou po Pohádkové stezce. U rybníku Výskyt odbočíme doprava na turistickou červenou a pojedeme stále rovně.

Budeme míjet pískovnu Marokánka. Při pohledu na pískovnu si budeme moci, s trochou velké fantazie, připadat jako někde v poušti. Přejedeme silnici a i nadále pokračujeme po červené až na Suté břehy. Dostáváme se k jádru trasy – na místní poměry skvělý trail po turistické žluté (směrem ke Štěnkovu).

Stezička vede mezi kořeny, nahoru a dolů. Na stezce se dá najít několik technicky náročných míst. Celou dobu máme řeku Orlici po pravé ruce. Ze žluté se odpojíme, až nás bude chtít vést přes most a vydáme se po cyklotrase č.4168 do Podorlického skanzenu v Krňovicích. Ze šotolinové cesty odbočíme doleva směr HK a z Krňovic se vydáme po silnici. Zde narazíme na turistickou červenou.

A) Červené turistické se můžeme držet až ke Stříbrnému rybníku

B) Z červené turistické na chvíli ještě sjedeme a budeme pokračovat po silnici až k Šanoveckému potoku. Cestou mineme pískovnu Marokánka. Po přejetí potůčku (pozor! není jednoduché si ho všimnout!) ihned odbočíme doprava prudce dolů do lesa. Trailem se dostaneme k Bělečskému mlýnu (Mlýnskému rybníku) kolem kterého projedeme rovně (či spíš doprava) a napojíme se na turistickou červenou a té se budeme držet celou cestu ke Stříbrnému rybníku.

Po obou variantách se objevíme v Bělči nad Orlicí, kde je možné zastavit na občerstvení. Z Bělče pokračujeme po silnici až k písníku Laguna, kde je možné koupání. Ze silnice odbočíme ještě před Lagunou doleva na polní cestu. Po tom, co po polní, šotolinové a asfaltové lesní cestě dorazíme ke Stříbrnému rybníku, odbočíme u něj z červené turistické na žlutou a necháme se jí vést až do Hradce k fotbalovému stadionu. Cesta vede zpočátku úzkou stezkou po proudu Orlice a po té se napojí na širší šotolinovou cestu.

Záchytné body trasy: Roudnička, rozhledna Milíř, Biřička, Výskyt, Suté břehy, břeh Orlice, skanzen Krňovice, Běleč nad Orlicí.

Ceník

O cenách se informujte na oficiálních stránkách.